Izba Przyjęć

Kierownik Izby Przyjęć: vacat
Telefon kontaktowy: +48 261 852 988

Izba Przyjęć czynna całą dobę przyjmuje pacjentów zgłaszających się na podstawie skierowania od lekarza oraz zgłaszających się bez skierowania w stanach nagłego pogorszenia zdrowia.

 

Zalecenia dla Pacjentów w związku z planowymi przyjęciami
do szpitala Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej (WIML)

Szanowni Pacjenci!

Uprzejmie prosimy o uważne zapoznanie się z zamieszczonymi poniżej zasadami bezpieczeństwa w związku z zaplanowaną w najbliższym czasie hospitalizacją w WIML.
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego pozwoli na zminimalizowanie ryzyka zachorowania na COVID-19.

Zalecenia dla Pacjenta:
1. Na 14 dni przed przyjęciem do szpitala:

  • Unikaj miejsc publicznych, dużych skupisk ludzi oraz poruszania się środkami transportu publicznego,
  • Unikaj kontaktów z osobami spoza gospodarstwa domowego,
  • Jeśli to możliwe, pozostań w minimum 7-dniowej (optymalnie 14-dniowej) kwarantannie domowej,
  • Często dezynfekuj ręce,
  • Poinformuj telefonicznie personel szpitala o wystąpieniu objawów zakażenia (np. kaszlu, gorączki, duszności) lub o podejrzeniu kontaktu z osobą zakażoną wirusem SARS-COV-2 (koronawirusem).

2. W dniu zgłoszenia się do szpitala:

  • Przed wejściem do Izby Przyjęć zgłoś się na pomiar temperatury ciała oraz wypełnij ankietę zawierającą wywiad epidemiologiczny w kierunku podejrzenia zakażenia wirusem SARS-COV-2,
  • Oczekuj na przyjęcie w Izbie Przyjęć w maseczce, zachowując co najmniej 1,5-metrowy odstęp od innych osób w poczekalni lub na zewnątrz szpitala,
  • O ile to możliwe, do szpitala zgłoś się bez osób towarzyszących.

3. Postępowanie po przyjęciu do Kliniki szpitala WIML:

  • Przygotuj maski chirurgiczne w ilości odpowiadającej liczbie dni zaplanowanego pobytu w szpitalu,
  • Maskę zakładaj każdorazowo w sytuacji:
    • gdy opuszczasz salę,
    • gdy w obrębie sali przebywasz w odległości mniejszej niż 1,5 m od innej osoby,
    • gdy personel medyczny lub pomocniczy wchodzi na salę.
  • W trakcie pobytu w szpitalu ogranicz do niezbędnego minimum opuszczanie sali, a jeśli planujesz ją opuścić wówczas zakładaj maskę i dezynfekuj lub myj ręce.

Dziękujemy za stosowanie się do powyższych zaleceń.

 

Przy przyjęciu do klinik w trybie planowym pacjent zobowiązany jest posiadać:

  1. Skierowanie do szpitala oraz posiadaną dokumentację medyczną.
  2. Dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość pacjenta.
  3. Dokument potwierdzający aktualne ubezpieczenie zdrowotne ważne 1 miesiąc i jego kserokopię np.:
  • Zaświadczenie z zakładu pracy
  • Zaświadczenie ZUS
  • KRUS
  • Legitymacja ubezpieczeniowa
  • ZUS RMUA
  • Legitymacja rencisty
  • Dowód wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne
  • Legitymacja emeryta - ważna bezterminowo
  • Zaświadczenie z urzędu pracy - do końca terminu ważności
  • Decyzja wójta (burmistrza, prezydenta) gminy ważna 90 dni od dnia określonego w decyzji
  • Karta EKUZ

Niedostarczenie dokumentu może skutkować obciążeniem pacjenta kosztami udzielonego świadczenia.
W przypadku przyjęcia w trybie nagłym dokument potwierdzający ubezpieczenie powinien być przedstawiony nie później niż 30 dni od dnia rozpoczęcia leczenia, jeśli pacjent nadal przebywa w szpitalu, lub w terminie 7 dni po zakończeniu leczenia.

  4.  Piżamę, szlafrok, kapcie, przybory toaletowe, ręczniki, sztućce.

     

Go to top